Бихте ли препоръчали прием на противозачатъчни хапчета при акне на хормонална основа?

0
2714

Макар противозачатъчните хапчета да помагат в краткосрочен план, те не лекуват първопричината за появата на акнето. Съветвам ви да си направите изследвания, за да откриете каква е тази причина, а не прос­то да замаскирате проблема, особено като се имат предвид страничните ефекти от дълготрайната употреба на противозачатъчни. Дори при днеш­ните по-ниски дози жените, които пият такива лекарства, за заплашени от по-голям риск да получат съсиреци в кръвта, а много от тях страдат и от пристъпи на гадене.

Хормоналните промени, обикновено в тийнейджърска възраст, водят до по-обилна секреция на мастните жлези, което запушва порите на ко­жата. А при запушване те се инфектират. Подобен ефект оказва и чес­тото консумиране на пържени храни и наситени мазнини. Недостигът на витамин А и цинк намалява способността на организма да се бори с инфекциите. Затова е добре да се храните здравословно, да избягвате тлъсти меса, прекалено много сирене и пържено и да ядете повече пло­дове и зеленчуци, както и да пиете по 1,5 л вода на ден.

Взимайте и по 20 мг цинк и до 5000 мкг витамин А, но ако сте бремен­на, намалете дозата на витамина до 3000 мкг.

Повече подобни съвети може да намерите в книгата „500 въпроса за здравето и храненето“ тук.

Оценете статията

Comments

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Please enter your comment!
Please enter your name here